Az egészségtelen táplálkozásról
Tartalomjegyzék
Az egészségtelen táplálkozásról
Tre-en-en
Carotenoid Complex
Omega-3 Salmon Oil Plus
Felhasznált irodalom
Minden oldal

 

Egyre sokasodnak a tudományos bizonyítékok, amelyek a teljes értékű tápanyagok kulcsszerepét hangsúlyozzák az egészség, vitalitás és hosszú élet megőrzésében. A zöldségekben, gyümölcsökben, teljes kiőrlésű gabonafélékben és halakban található tápanyagok olyan szorosan kapcsolódnak az egészség és jó közérzet megőrzéséhez, hogy világszerte a hatóságok arra bíztatnak hogy a krónikus betegségekkel való harc elsődleges eszközeként fogyasszunk többet ezekből az élelmiszerekből. Íme három, a legnagyobb kutató központokban végzett, vezető tudományos magazinokban nemrég megjelent tanulmány, amelyek mindegyike megerősíti ezt az üzenetet:

 
Túl sok egészségtelen étel kikövezi a betegségekhez vezető utat...


Egy, a Journal of the American Medical Association (JAMA) (Amerikai Orvosi Egylet Hírlapja) 2007. augusztus 15-én megjelent számában publikált tanulmány felhívja a figyelmet arra, hogy az egészségre nézve milyen komoly veszélyt jelent a modern, gyümölcsökből, zöldségekből, gabonafélékből és halból származó teljes értékű tápanyagokat nélkülöző nyugati étrend, amely ugyanakkor rendkívül gazdag finomított zsírokban, szénhidrátokban és üres kalóriákban. A vastagbélrák előfordulását megfigyelő kutatók a bostoni Dana-Farber Rákkutató Intézetből bebizonyították, hogy a vastagbélrák esetek 80%-a közvetlen vagy közvetett módon kapcsolatba hozható a nyugati étkezési szokásokkal; étrendbeli változtatásokkal megelőzhető lenne. Az ő ajánlásuk a kockázat csökkentésére egy körültekintően megválasztott, zöldségekben, gyümölcsökben, szárnyasokban és halban bővelkedő étrend.


Fogyasszuk bőségesen egészséges élelmiszereket: ez a hosszú távú egészség-megőrzés módja!


Az American Journal of Clinical Nutrition 2007 júliusi számában kutatók a Monash University-ről, a Victoria-beli Cancer Council-ból, a Melbourni Egyetemről és a melbourni St. Vincent’s Hospital-ből jelentették, hogy „Ez a kombináció [zöldségekből, gyümölcsökből és omega-3-at tartalmazó élelmiszerekből] szerintünk antioxidáns, gyulladásgátló és trombózisgátló hatással bír, amely 30%-kalcsökkenti a szív-és érrendszeri betegségek előfordulásának a kockázatát. Ezekről a tápanyagokról azt is kimutatták, hogy csökkentik a kóros elhízás és különböző rákfajták előfordulásának veszélyét. Ezeknek az élelmiszereknek az egészségre gyakorolt jótékony hatásaira vonatkozó bizonyítékokat egy tanulmány is bemutatja, amelyet a Harvard School of Public Health végzett2007-ben, és amely arról számol be, hogy nagyobb adag antioxidáns és gyulladásgátló mikro-nutriens fogyasztása mellett ritkábban fordul elő köhögés, légúti fertőzések és asztmás tünetek.

 

Sok veszteség származik az ipari méretű termesztés és feldolgozás során!


A hollandiai Wageningen University egy kutatása szerint, amelyet a Journal of Food Chemistry 2005. novemberi számában publikáltak, amíg az élelmiszerek a termőföldről az asztalunkra kerülnek, a feldolgozás majdnem minden lépése csökkenti az egészséges fitonutriensek mennyiségét a zöldségekben és a gyümölcsökben. Amadissoni University of Wisconsin agrártudományokkal foglalkozó szaka adatokat mutatott be arra vonatkozóan, hogy miközben az elmúlt 50 évben nagy fejlődés történt a gabona hozamának fokozásában, a tápanyag tartalom jelentősen csökkent. Egy ugyancsak ezeket az adatokat boncolgató tanulmány, amelyet az USDA ARS Nutrient DataLaboratory (1-es grafikon) publikált rámutat arra, hogy „az élelmiszerek ásványi anyag tartalma drasztikusan csökkent a legutóbbi (mintegy 20 évvel ezelőtti) átfogó tanulmányban leírtakhoz képest.”
A modern, ipari feldolgozásból származó élelmiszerek és a betegségek között közvetlen kapcsolat állapítható meg.
Az elmúlt néhány évtizedben az iparosodott világra jellemző étrend közvetlen kapcsolatba hozható a krónikus betegségek elterjedésével. A mai átlagember által fogyasztott élelmiszerek nemcsak sok energiát és kevés tápanyagot tartalmaznak, de ugyanakkor hiányoznak belőlük az egészséges emberi biokémiához nélkülözhetetlen változatos tápanyagok. Tele vannak finomított zsírokkal, szénhidrátokkal és az emberi tápláléklánc számára idegen vegyi anyagokkal. A modern étrend következtében túlesszük magunkat, miközben a szervezetünk éhezik a tápanyaghiány következtében, ezért gyengék vagyunk és egészségi problémákat tapasztalunk.


Teljes értékű étrend-kiegészítés: egy működő stratégia.


Az étrendi változtatás nem egyszerű feladat olyasvalaki számára, aki a modern iparosodott világban él és gyors az élettempója. Tudjuk azonban, hogy léteznek étrend-kiegészítők, amelyek olyan teljes értékű alapanyagokból származnak, amelyek valóban részei az emberi táplálékláncnak és betöltik a mai modern étrend által hagyott hiányt. Támogatják a szervezetet az energia-termelésben, vitalitást és hosszabb életet eredményezve.

 

Az étrend és a globális egészségi krízis: a WHO tudta!


A 2005-ben megjelent, mérföldkőnek számító „Krónikus betegségek: egy létfontosságú befektetés” címet viselő jelentésében a WHO (Egészségügyi Világszervezet) felhívja a figyelmet az emberek kétségbeejtő egészségi állapotára szerte a világban, és megkongatja a vészharangot: ezt a csatát rövidesen elveszítjük! Íme mi az, amit nyilatkoztak:

  • A krónikus betegségek (szívbetegség, rák, agyvérzés, krónikus légzőszervi betegség és diabétesz) kétszer annyi áldozatot szednek, mint az összes fertőző betegség, beleértve a HIV/AIDS, TBC, malária, influenza és tüdőgyulladást együttvéve.
  • Ez a szám 2015-re vélhetően 17%-kal fog emelkedni. (Gyorsabban, mint a népességszaporodása) • Az egészségtelen táplálkozást az első számú okként tartják számon. Ezt követi a testmozgás hiánya és a dohányzás.

Stratégia a megelőzésre:


1: Tegye rendbe az étrendjét!

2: Végezzen testmozgást!

3: Amennyiben dohányzik, azonnal szokjon le!

 

Az első lépés a krónikus betegségek megelőzéséhez az étrendünkön való változtatás. Íme a WHO és más egészségügyi világszervezetek ajánlása:

 

Szívbetegségek: A szívbetegségek az elhalálozások első számú okozói: világszerte a halálesetek mintegy egy-harmadáért felelősek. Íme a WHO táplálkozási javaslata/stratégiája: Együnk több halat, zöldséget, gyümölcsöt, dióféléket és teljes kiőrlésű gabonákat, és őrizzük meg az egészséges testsúlyunkat. Hasonlóképpen az American HeartAssociation (Amerikai Szív Egyesület) kulcsfontosságúnak tartott ajánlásai: együnk több zöldséget, gyümölcsöt, teljes értékű gabonaféléket és Omega-3 zsírsavakban gazdag halakat.

Rák: 2005-ben 20 millió ember szenvedett rákos megbetegedésben. A WHO az elkövetkező 15 évben 50%-os növekedésre számít. Arra a megállapításra jutottak, hogy a rákesetek mintegy 30%-áért étrendi tényezők a felelősek. A rák kialakulási kockázatának a csökkentésére a WHO a The US Centers for Disease Control and Prevention (CDC, Amerikai Betegségellenőrző és megelőző Központ) valamint a US National Cancer Institute (NCI, Amerikai Nemzeti Rákkutató Intézet) a következőket ajánlja: egyen több zöldséget, gyümölcsöt és teljes kiőrlésű gabonát, és természetesen amennyiben dohányzik, azonnal szokjon le. Különösen az NCI felhívja a figyelmet a karotenoid fitonutriensek családjára, kiemelve szerepüket a rák  megelőzésben.

Diabétesz: A cukorbetegséggel kapcsolatban az tapasztalható, hogy gyorsan világjárvánnyá növekedik. 2005-ben mintegy 171 millióan szenvedtek e betegségben, és ez a létszám 2030-banvárhatóan 366 millióra duzzad, ami 114%-os növekedést jelent! Az orvos-kutatók úgy vélik, hogy minden felfedezett cukorbetegre két olyan ember jut majd, aki már nagyon közel jár e betegség kialakulásához. Ez világviszonylatban 1 milliárd cukorbeteget jelent! A megelőzésre irányuló étrendi stratégia az American Diabetes Association (ADA11, Amerikai Diabétesz Szövetség) és a USNational Institute of Health (NIH12, Amerikai Nemzeti Egészségügyi Intézet) ajánlása szerint: csökkentsük a gyorséttermi és félkészételek fogyasztását; ugyanakkor együnk több zöldséget, gyümölcsöt, teljes értékű gabonaféléket és omega-3-ban gazdag halakat, és mozogjunk sokat.

 

ÉTRENDI MEGOLDÁSOK:

 

Teljes kiőrlésű gabonák

Zöldségek & gyümölcsök

Halak